lördag 18 augusti 2007

http://www.expressen.se/sport/ishockey/1.802669/leksands-chockvarvning

Tja, vad ska man säga? För det första ska man aldrig tro på vad som står i tidningar. Media i allmänhet, och kvällstidningarna i synnerhet, skriver vad som helst för att få läsare. Men om det här nu skulle stämma, ska man skratta eller gråta?

Det har sett ut så här förut. Leksand värvar spelare som har varit bra, och har karriären bakom sig. Jag ser hellre att man värvar spelare som har sin karriär framför sig, eller är mitt uppe i den. Men jag vet inte, jag har haft fel förut. Det kan ju bli en tokbra värvning. Kanon, eller kalkon, det återstår att se.

Dock vet jag en sak, de som spelar med hjärtat istället för pengarna är alltid dem som kämpar no mather what. Så snälla Leksand, snälla, satsa på de spelare som är fostrade i klubben! Då kommer det här gå vägen.

***

Imorgon vankas det match mot AIK. *Suck*, jag vet inte vad jag tror. Hjärtat skriker alltid att det blir seger, men så ligger vi där vi ligger också.
Nej, fy fan, det här är inte kul. FUCK!

"Men det handlar ju bara om elva vuxna män som sparkar på en boll".
Visst, serru, och ett förhållande handlar ju "bara om två personer som tycker om varann".

Och nu tänker du kanske "men ett förhållande är ju mer än att två personer tycker om varann!?" Precis, och för mig är ÖSK mer än "elva vuxna män som sparkar på en boll".

***

Tydligen har Håkan Mild gjort "fysiska utfall" mot Herr Fröjdfeldt. Jag har alltid hyst en hatkärlek mot Mild, men jag lovar Mild, ifall du gjorde så att Frjödfeldt på något sätt kände sig hotad så fucking älskar jag dig.
Fröjdfeldt är en pajas! Det var inte för inte "Du kan dra åt helvete" var den ramsa det blev bäst tryck i mot BP. Skit skall skit ha! Det fick Anders Frisk erfara.

Det är synd att det krävdes hot mot Frisk för att han skulle sluta dömma, och det är verkligen inget jag förespråkar. Men jag kan ärligt säga att jag inte sörjer för fem öre att han har lagt av.
De enda som sörjer är väl den svurna fienden SvFF.
Men jag har inte träffat på en enda vanlig dödlig supporter som har sörjt att Frisk slutade.

***

Jag har inte hört något mer om Lindesbergs kommun polisanmälan mot SUF i Örebro. Fortsättning lär följa...

***

Hittade en del gamla bilder på mig själv från när jag gick i ettan. Shit fan, det är allt jag säger.
Men egentligen, det var roliga tider det. Saknar det lite, haha.

***

Älska Leksand, Sup För Leksand, Hata *ora!

fredag 17 augusti 2007

Men tjut då

Så här står det på http://www.lindenytt.se/

"Syndigt av Syndikalisterna – skattebetalarna står för notan
(2007-08-16 10:54:33)
Syndikalisternas ungdomsförbund har ägnat sig åt ren vandalism för att nå ut med sitt budskap. Längs med hela Strandpromenaden samt på flera olika ställen inne i centrum, har Syndikalisterna klistrat upp affischer och klistermärken i stora mängder på t ex elskåp, soptunnor och lyktstolpar.
Propagandan placerar därmed förbundet på ungefär samma nivå som en klottrare och hos närpolisen ser man inte särskilt glatt på det här.
-Nej, vad gäller affischering så får det endast ske på vissa bestämda platser och inte så här, det här rör sig om skadegörelse eftersom man gör åverkan på t ex elskåp och soptunnor, säger närpolischef Magnus Luhr.
Luhr anser att förbundets lokala ombud bör ta ett snack med de medlemmar som tydligt misskött sig vad gäller vandalismen.
-Det kan ju inte vara bra för dem själva heller eftersom de säger sig stå på folkets sida. När man sysslar med skadegörelse så tycker inte jag man står på folkets sida eftersom det blir just skattebetalarna som får betala notan för det här, säger Magnus.
I budskapet står bland annat ”Lågavlönad?”

Vi har sökt ansvariga på Syndikalisternas ungdomsförbund i Örebro för en kommentar, men utan resultat."

Har dessutom nu fått reda på att Lindesbergs kommun ska polisanmäla Örebroavdelningen.

Kapten Klänning kommenterar:
-Men tjut då!
Ni kan ju lycka till att polisanmäla dem. När det gäller olaga affischering så kan man inte fälla hela gruppen, utan bara de individer som har satt upp affischerna. Dessutom, vem säger att det är Örebroarna som har gjort det? Jag har själv varit inne på www.suf.cc, där man kan köpa affischer. Kan ha varit vilken glidare som helst som har köpt lite affischer och dragit upp dem på stan.
Sen vadå "åverkan"? Tror ni elskåpen exploderar för att det sitter en affisch på dem, eller? Magnus Luhr, jag bjuder dig på en krogrunda om ett enda elskåp går i maskin för att det sitter en papperslapp på den.
Sen det här snacket om skattepengarna. Som sagt, elskåpen kommer inte explodera. Lägg istället skattepengarna på något annat, som t.ex. skolan. Då blir de flesta parterna nöjda, förutom stolpskotten som basar över Lindesbergs kommun.

Eder Kapten Klänning

torsdag 16 augusti 2007

Jadu...

Ja, jävlar. Tydligen finns det en herre där ute någonstans vid namn Gustaf (jajamen, med ett lite "f" på slutet istället för ett "v"), och denne Gustav (äh, palla skriva med ett f, men uttalar det ju trots allt v) är tydligen en hejare på Ryssland och kan Rysslands historia. Men det, mina kära kamrater och vänner, är inte allt denna Gustav besitter ett stort kunnande i. Nej då, han har nämnligen läst i en tidning om det förbund jag är medlem i, och därför kan han ALLT om förbundet och det vi tror på.
Döm av min förvåning när han kommer med konstateranden om mig, mina kamrater och våra åsikter, som inte ens jag själv hade en aning om. Fy satan vad skicklig man är när man vet saker om mig, som inte ens jag själv vet. Det är verkligen inte illa pinkat!

Nej, Gustav, gå och lägg dig. Det enda man kan vara säker på är de saker man själv har upplevt, andra, tredje och fjärdehandsinfo är aldrig 100% pålitligt. Så... vet du inget är det lika bra att hålla käften. Du gör bara bort dig annars.

*

Men, nu ska vi inte sitta här och snacka om olyckor. Utan imorgon är det dags för min kräftpremiär. Mumsfilibabba vad gott det ska bli.
Det är alltid speciellt första gången man biter i det röda, saftiga köttet. Och när man sedan bryter klon... Gosh, det här ska bli gott =D

*

Jaha, då sket sig ÖSKs "drömvärvning". Piss, att "inte vidta åtgärder är också ett sätt att agera" är ju rent skitsnack. Alla som har gått på minst två ÖSK-matcher i år vet att det här duger inte. Vi som dessutom var på Grymsta i söndags vet det mer än väl. FUCK!

*

Spiderpig, spiderpig...

*

Nej, kära bloggläsare, här kan ni inte hänga hela dagen. Sätt er framför TV:n och titta på Scary Movie III, det ska jag göra.
Tjoflöjt!

"Stureplansprofilen"

http://www.magnusbetner.com/podcast/media/2007-08-11_stureplansprofilen.mp3

Mycket värd att lyssna på.
Som jag läste någonstans; "Pappa betalar - även nya tänder..."

tisdag 14 augusti 2007

Jag tror och hoppas...

Nu har den största besvikelsen efter söndagens match lagt sig. Jag är fortfarande jävligt förbannad på spelarna, på tränare Walker, på ledningen, på folk som ger upp o.s.v.
Iår är det bara ett enda lag som åker ur, och det kommer inte bli Örebro SK! Trelleborg har samma poäng som oss, med en match mer spelad. Brommapojkarna har bara en poäng mer än oss. Hur kan folk i detta läge ge upp? Det är ju helt befängt!
Ja, det känns tungt. Ännu tyngre känns det om du åkte i en buss i sammanlagt fem timmar för att se matchen i söndags, men bara för att det känns tungt behöver det inte kännas hopplöst. På söndag är det hemmamatch mot AIK...

Jag kommer vara på plats mot AIK, må fan ta dig om inte du är det!

***


Var i Örebro idag en sväng. När jag gick av bussen sprang jag direkt in i Pär. En kort, men trevlig, pratstund hann vi med. Tror bestämt att polaren Pär är kärlekskrank ;)
Men sen slog det där jävla skoskavet till. Haltandes tog jag mig hem till en kamrat, för att tacksamt dra in min fotsvett i dennes salonger. Tack, det räddade troligtvis min häl från en hemmagjord amputering.
***
Tillbaka på hemorten sprang jag in i Joel, Erik, Oscar och Timmy vid stationen. Trots mitt skoskav spelade vi lite basket. Var första gången på sjuuukt länge jag spelade, men så gick det som det gick också...
Nu väntar sängen. Jag vet inte vad det är med mig, men jag mår inge bra. Börja nog bli sjuk, eller har bara sömnbrist. Det är inte direkt lätt att sova när grannjäveln har som morgontradition att skrika och svära till sina ungar.

måndag 13 augusti 2007

För helvete!

Örebro, huligansupportrar, hehe.
Men...
3-1. Fy fan vad dåligt! Visa hjärta, visa vilja. Gör ni inte det kan ni fara åt helvete! Ni förtjänar inte att spela under klubbmärket om ni fortsätter så här. Den enda som ens såg ut att överhuvudtaget bry sig om matchen var Riddez, resten av er såg ut som om ni bara ville hem och hämta ut lönen från banken...

FY FAN!


lördag 11 augusti 2007

Nazister på besök...

Idag fick min älskade stad besök av nazister. Det är ena roliga människor det där, nazisterna. Eller roliga, mer åt det tragiska hållet. De har åsikter som man bara kan skratta åt, och hur de klär sig sen...


Allvarligt talat grabben, min mormor klär sig bättre än dig. Instoppade skjortor dog ut någon gång på 80-talet. Veckans tips från Kapten Klänning: Spotta ut snuset, dra upp skjortan och väx upp för fan.