söndag 10 februari 2008

I only live for the weekends

Nu känner jag mig precis som man ska göra en söndag. T O T A L T - J Ä V L A - S L U T K Ö R D! Ölade på fredagen, ölade på lördagen. Man vet att man har gjort någonting rätt när man vaknar upp efter att ha varit däckad i 12 timmar, och fortfarande känner sig full. Och vad är det vi ska tacka för en kanonbra helg? Jo, självklart, Svensk Starköl! Om man fick gifta sig med en ölburk skulle jag lätt gifta mig med den första ölen som öppnades igår. Obeskrivligt god.

Nu städar jag lyan till tonerna av Dropkick, så det ser respektabelt ut när brorsan och hans mö kommer över på besök ikväll. Går väl sådär, är klar med köket och vardagsrummet, så nu är det bara mitt rum som ska städas men det går inte så bra. Har fått bort all tvätt och disk i alla fall, ska bara få undan allt skräp och sen damma samt dammsuga. Fan, en polsk underbetald städerska skulle inte sitta fel nu alltså.

Inga kommentarer: