söndag 3 februari 2008

Fredag, lördag, söndag

Skrev förut att jag har måste ha ett ganska gott självförtroende för att jag inte har något behov av att synas eller höras konstant. Men så kom jag att tänka på om det kanske är precis tvärtom. Jag bryr mig kanske allt för mycket om vad andra tycker om mig och vill därför inte hålla på och "larva" mig som vissa andra gör då och då. Jag vet inte, bara en tanke, men jag anser dock att mitt självförtroende är helt okej faktiskt :)

***

Tillbringade min lördag i Arboga och Örebro. Först åkte jag, brosan och farfar till systeryster och fikade hos henne tillsammans med lite andra släktingar, och tror jag gick upp två, tre kilo under de få timmar vi var där. Förmiddagsfika, det är syrran min en hejjare på.

Hann vara hemma någon timme innan det var dags att trotsa vädergudarna och ge sig ut i snöstormen och knalla iväg till bussen och åka in till Örebro där jag träffade Markus och lite annat folk under kvällen. Tog nattbussen hem där jag fick sällskap av ingen mindre än min storebror som hade varit på krogen och druckit en öl eller två.

***

Blir ingen rolig söndag det här. Ska städa, diska, knalla ner till byns affär och handla lite krubb och sen blir det plugg för det som kvarstår av dagen.

***

Oroligt i Leksand i fredags, hammarbyare som enligt Expressen "stormade" en sittplatsläktare. Litar inte på Expressen för fem öre när det gäller sånt här, men visst är det alltid tråkigt när sånt här händer. Ifall folk gör upp och slåss ute på något gärde bryr jag mig inte om, tycker man det är kul att slå någon på käften och bli slagen så ska inte jag stå ivägen, det är när julgranar och andra oskyldiga hamnar i vägen som det blir fel.
Vet inte vad som hände i fredags, varför läktaren stormades eller vilka som satt där, men håller tummarna för att ingen befann sig på fel plats vid fel tidpunkt.

Inga kommentarer: