Är så många saker jag borde göra, men som jag verkligen inte har lust eller ork med. Jag borde läsa engelskan, göra klart svenskan, plugga på franskaläxan + en del andra saker jag borde ta tag i men som jag verkligen inte orkar med. Kommer aldrig orka med dem heller, men om jag inte får dem gjorda kommer de hänga över mig som en stor sabla skugga vart jag än går i nyktert tillstånd. Lite öl nu skulle verkligen inte sitta fel. Bara luta sig tillbaka och glömma allting, om bara för en enda kväll.
Men nu har jag ju ingen alkohol, så man ska kanske ta tag i något av det man har att göra. Men jag vet inte, skulle kännas mycket bättre att titta på TV, lyssna på musik eller bara sätta sig på toa med ett korsord i en halvtimme eller så.
Lutar åt det sistnämnda faktiskt.
Puss & kamp från eder Kapten Klänning
måndag 14 januari 2008
söndag 13 januari 2008
The spirit of a warrior
Tränade nyss. Hade verkligen noll motivation men jag kände att det behövdes, så var bara att pallra sig till "gymmet" som består av en bänk i ett skrymsle och köra på. Känns bra nu i alla fall, ska bara försöka resa mig upp ur stolen och hoppa in i duschen. Sitter alldeles för bekvämt för att det ska vara nyttigt ;)
***
Resan till Kalmar igår gick bra. Som jag gissade innan så blev Mp3:n min stora räddare. Är runt tio timmars resa dit och hem, nio av de timmarna hade jag Mp3:n i öronen. Var lite mör när jag kom hem bara, satt som sagt tio timmar i bilen igår. Vi kom hem runt halv elva, men det kändes som om klockan var typ två på natten. Orkade inte göra ett jävla dugg, gick och borstade gaddarna och sen blev det sängen och en Green Day-DVD. Kändes bara liiite wierd att somna innan tolv en lördag =)
***
Satt och planerade lite framtid nyss, kom då på att jag verkligen har noll framtidsplaner. Det enda jag har "planerat" (det enda som låter realistiskt att jag orkar med iaf) är att ta jobb på någon satans matvarubutik eller så, så jag får pengar till egen lya. Möjligtvis ska jag försöka plugga vidare, men skulle sitta väldigt, väldigt fint med ett år ledigt mellan gymnasiet och vidare studier. Vi får la se helt enkelt hur det blir, det enda jag vet säkert är att jag inte alls kommer få det där förbaskade drömlivet de lever i amerikanska dramaserier.
Over and out, skjut en KENT-medlem eller valfri Paradise Hotel-"stjärna" så blir det här samhället lite bättre, och vi människor blir lite gladare.
***
Resan till Kalmar igår gick bra. Som jag gissade innan så blev Mp3:n min stora räddare. Är runt tio timmars resa dit och hem, nio av de timmarna hade jag Mp3:n i öronen. Var lite mör när jag kom hem bara, satt som sagt tio timmar i bilen igår. Vi kom hem runt halv elva, men det kändes som om klockan var typ två på natten. Orkade inte göra ett jävla dugg, gick och borstade gaddarna och sen blev det sängen och en Green Day-DVD. Kändes bara liiite wierd att somna innan tolv en lördag =)
***
Satt och planerade lite framtid nyss, kom då på att jag verkligen har noll framtidsplaner. Det enda jag har "planerat" (det enda som låter realistiskt att jag orkar med iaf) är att ta jobb på någon satans matvarubutik eller så, så jag får pengar till egen lya. Möjligtvis ska jag försöka plugga vidare, men skulle sitta väldigt, väldigt fint med ett år ledigt mellan gymnasiet och vidare studier. Vi får la se helt enkelt hur det blir, det enda jag vet säkert är att jag inte alls kommer få det där förbaskade drömlivet de lever i amerikanska dramaserier.
Over and out, skjut en KENT-medlem eller valfri Paradise Hotel-"stjärna" så blir det här samhället lite bättre, och vi människor blir lite gladare.
fredag 11 januari 2008
Kalmar tomorrow
Endagsvisit till Kalmar imorgon. En släkting fyller år så vi ska ner hela tjocka släkten och sjunga Ja, Må Hon Leva och äta tårta, sen blir det hemresa igen. Är visserligen skönt att åka bil, men 10 timmar bilresa på en och samma dag är en aning för mycket. Dessutom är ju bilen fullsmockad så att sitta i ett trångt baksäte med mor och systeryster i tio timmar kommer ju inte direkt bli min bästa stund här i livet har jag en vag känsla av.
Men ska ladda Mp3:n med Dropkick, Eire Og, Green day och annan bra skit så med lite tålamod och en ficka full av batterier kan det kanske gå trots allt att sitta i biljäveln.
Har kommit på att träffa släkten är som att supa sig redlös, det är bara riktigt kul om man inte gör det allt för ofta.
***
På nyårsnatten gick tydligen Folkpartiets lokal i Örebro sönder. Enligt Folkpartiet hade AFA satt upp sina dekaler på lokalen och slagit sönder fönsterrutor. På åsiktssidan i den tokborgerliga tidningen Nerikes Allehanda vände Johan Persson (sitter i riksdagen för Fp) hela händelsen till lite valpropaganda. Han påstod att Folkpartiet minsann kämpade mot rasism och nazism och förstod inte varför AFA attackerar dem när de står på samma sida mot rasismen.
För det första undrar jag hur Johan tror att man bekämpar rasism. Visa filmer från andra världskriget och låta en överlevare från Förintelsen komma till skolor och föreläsa? Visst, kunskap om hur det var på den tiden är jävligt viktigt, men man går hela tiden förbi själva problemet till varför det existerar rasism och utanförskap i dagens samhälle.
Vi blir upplysta genom alla dessa tusentals filmer och berättelser om att nazismen är hemsk för att den sorterar ut personer beroende på deras hudfärg, storlek på nosen, sexuell läggning o.s.v.
Men vart gror rasismen och nazismen? Det får man aldrig veta i alla dessa upplysningfilmer som Folkpartiet anser är metoden som ska användas mot nassarna.
Nazismen frodas i ett samhälle där utanförskap och en utsugen arbetarklass är vardag. När arbetare tvingas konkurrera mot varandra blir det genast ett vi-och-dem tänkande. Och vilka är vi och dem? Infödda "svenskar" och utlandsfödda "invandrare". Istället för att rikta in sig på det riktiga problemet, nämnligen att det är överklassen som är problemet så beskyller man invandrarna, judarna, bögarna och fan och hans moster för arbetslösheten, höga skatterna och allt det där.
Svaret på hur man bekämpar rasism, nazism och fascism är helt enkelt klasskamp. Johan Persson, klasskamp är väl knappast något ni i Fp förespråkar? Nej precis, så sitt inte och babbla om att ni i Fp bekämpar rasism. Det är i erat samhälle rasismen frodas som allra bäst!
Men ska ladda Mp3:n med Dropkick, Eire Og, Green day och annan bra skit så med lite tålamod och en ficka full av batterier kan det kanske gå trots allt att sitta i biljäveln.
Har kommit på att träffa släkten är som att supa sig redlös, det är bara riktigt kul om man inte gör det allt för ofta.
***
På nyårsnatten gick tydligen Folkpartiets lokal i Örebro sönder. Enligt Folkpartiet hade AFA satt upp sina dekaler på lokalen och slagit sönder fönsterrutor. På åsiktssidan i den tokborgerliga tidningen Nerikes Allehanda vände Johan Persson (sitter i riksdagen för Fp) hela händelsen till lite valpropaganda. Han påstod att Folkpartiet minsann kämpade mot rasism och nazism och förstod inte varför AFA attackerar dem när de står på samma sida mot rasismen.
För det första undrar jag hur Johan tror att man bekämpar rasism. Visa filmer från andra världskriget och låta en överlevare från Förintelsen komma till skolor och föreläsa? Visst, kunskap om hur det var på den tiden är jävligt viktigt, men man går hela tiden förbi själva problemet till varför det existerar rasism och utanförskap i dagens samhälle.
Vi blir upplysta genom alla dessa tusentals filmer och berättelser om att nazismen är hemsk för att den sorterar ut personer beroende på deras hudfärg, storlek på nosen, sexuell läggning o.s.v.
Men vart gror rasismen och nazismen? Det får man aldrig veta i alla dessa upplysningfilmer som Folkpartiet anser är metoden som ska användas mot nassarna.
Nazismen frodas i ett samhälle där utanförskap och en utsugen arbetarklass är vardag. När arbetare tvingas konkurrera mot varandra blir det genast ett vi-och-dem tänkande. Och vilka är vi och dem? Infödda "svenskar" och utlandsfödda "invandrare". Istället för att rikta in sig på det riktiga problemet, nämnligen att det är överklassen som är problemet så beskyller man invandrarna, judarna, bögarna och fan och hans moster för arbetslösheten, höga skatterna och allt det där.
Svaret på hur man bekämpar rasism, nazism och fascism är helt enkelt klasskamp. Johan Persson, klasskamp är väl knappast något ni i Fp förespråkar? Nej precis, så sitt inte och babbla om att ni i Fp bekämpar rasism. Det är i erat samhälle rasismen frodas som allra bäst!
onsdag 9 januari 2008
No, nay, never! No, nay, never no more will I trust Telia. No, nay, never no more...
Beställde en ny mobil från Telia i måndags. Mycket bra pris var det, 1100 kronor när den egentligen kostar 1600 (var rea) så jag tyckte jag gjorde ett utomordentligt klipp där. Men nu ska jag vara medelsvensson och göra det svenskaste som finns, nämnligen vara sur på Telia och sitta och berätta om det. Fick mail från dem idag där det stod att varan inte längre fanns i lager eller något sånt. Med andra ord, Mobilen med stort M med ett Vrakpris med stort V är inget jag kommer bära runt i min ficka.
Nåja, är väl bara att börja leta igen. Hittade en Sony Ericsson w200 som såg helt OK ut. Relativt "billig" också, 1400:- tror jag. Just nu känns det som om det får kosta vad det kosta vill (okej då, max 1600) för jag måste verkligen ha en ny mobil! Den jag har nu är lika modern som en Nissan Micra med årsgång -88 och fungerar ungefär lika bra. Med andra ord, man får vara glad om den går igång på morgonen.
***
Fick nostalgitripp till högstadiet nu i dagarna när jag hittade mina gamla plattor med Mimikry. Kan ju, tack och lov, påstå att jag har förändrats ganska så rejält sen den tiden, men är ändå ganska roligt att ligga och lyssna på Mimikry och minnas alla känslor man hade på den tiden.
***
Lycka till i morgon Kelly!
Nåja, är väl bara att börja leta igen. Hittade en Sony Ericsson w200 som såg helt OK ut. Relativt "billig" också, 1400:- tror jag. Just nu känns det som om det får kosta vad det kosta vill (okej då, max 1600) för jag måste verkligen ha en ny mobil! Den jag har nu är lika modern som en Nissan Micra med årsgång -88 och fungerar ungefär lika bra. Med andra ord, man får vara glad om den går igång på morgonen.
***
Fick nostalgitripp till högstadiet nu i dagarna när jag hittade mina gamla plattor med Mimikry. Kan ju, tack och lov, påstå att jag har förändrats ganska så rejält sen den tiden, men är ändå ganska roligt att ligga och lyssna på Mimikry och minnas alla känslor man hade på den tiden.
***
Lycka till i morgon Kelly!
måndag 7 januari 2008
Hur ser folk på tjejer egentligen?
Jag börjar bli väldigt orolig för hur nästkommande generationer kommer se på tjejer. Jag kommer uppfostra mina barn genom att visa dem Magnus Betnér varje morgon och kväll när han pratar om kvinnor, men hur kommer det se ut i andra hem? Tyvärr finns det en del med en sjukt snevriden kvinnosyn här i världen.
T.ex. tre killar som satt på tåget från Örebro nu i fredags.
Nu har jag aldrig sett dem förut och vet inte hur de är som personer, men jag fick en liten känsla att det inte är någon större förlust att inte känna dem. Var ganska många saker med dem som fick mig att vilja gå fram till dem och skrika åt dem. Bara en av killarnas backslick fick mig att tuppa av av rent hat.
De var nog de största töntarna jag någonsin har skådat. Men deras kvinnosyn var verkligen vidrig.
Ett exempel på det, när man är 17 år och ska bli 18 om mindre än sex månader, då kan man inte gå runt och prata med tillgjord röst och högt och skränigt bedöma helt okända tjejers utseende. Här någonstans bör man ha växt ifrån det och förhoppningsvis har man haft någon slags erfarenhet av att vara med en tjej. När man är 17 kan man inte gå på sina "erfarenheter" man fick på mellanstadiediscot liksom.
Okej då, jag överdrev nog lite. De har kanske mer erfarenheter än att hålla handen på discot, men deras sätt att prata om tjejer...
Tanken om att alla tre var oskulder slog mig (inget fel att vara oskuld, så länge man inte låtsas att man inte är det och sitter och gluttar porrfilmer med anteckningsblocket i högsta hugg). Men om de nu inte var det så tycker jag väldigt synd om de tjejer som har haft oturen att hamna i säng med dessa tre.
"Kolla på den tjejen, kolla pattarna. Hon är säkert villig..."
Man skulle kunna tro att det var något dåligt grabbskämt, men det var det inte. Killen som sa det var gravallvarlig och hans polare "mm..."
Liksom, är det så en del ser på kvinnor? Nog för att kvinnor generellt alltid har haft en sämre position i samhället, men den dagen gemene man bedömer en tjejs personlighet efter storleken på hennes bröst då är vi så jävla illa ute så det finns inte.
T.ex. tre killar som satt på tåget från Örebro nu i fredags.
Nu har jag aldrig sett dem förut och vet inte hur de är som personer, men jag fick en liten känsla att det inte är någon större förlust att inte känna dem. Var ganska många saker med dem som fick mig att vilja gå fram till dem och skrika åt dem. Bara en av killarnas backslick fick mig att tuppa av av rent hat.
De var nog de största töntarna jag någonsin har skådat. Men deras kvinnosyn var verkligen vidrig.
Ett exempel på det, när man är 17 år och ska bli 18 om mindre än sex månader, då kan man inte gå runt och prata med tillgjord röst och högt och skränigt bedöma helt okända tjejers utseende. Här någonstans bör man ha växt ifrån det och förhoppningsvis har man haft någon slags erfarenhet av att vara med en tjej. När man är 17 kan man inte gå på sina "erfarenheter" man fick på mellanstadiediscot liksom.
Okej då, jag överdrev nog lite. De har kanske mer erfarenheter än att hålla handen på discot, men deras sätt att prata om tjejer...
Tanken om att alla tre var oskulder slog mig (inget fel att vara oskuld, så länge man inte låtsas att man inte är det och sitter och gluttar porrfilmer med anteckningsblocket i högsta hugg). Men om de nu inte var det så tycker jag väldigt synd om de tjejer som har haft oturen att hamna i säng med dessa tre.
"Kolla på den tjejen, kolla pattarna. Hon är säkert villig..."
Man skulle kunna tro att det var något dåligt grabbskämt, men det var det inte. Killen som sa det var gravallvarlig och hans polare "mm..."
Liksom, är det så en del ser på kvinnor? Nog för att kvinnor generellt alltid har haft en sämre position i samhället, men den dagen gemene man bedömer en tjejs personlighet efter storleken på hennes bröst då är vi så jävla illa ute så det finns inte.
tisdag 1 januari 2008
Nyår
Gårdagen innehöll väl allt en nyårsafton ska innehålla. Hemmagjorda smällare, köpta smällare, trevligt sällskap, slagsmål på skämt, idioter, bärs och utslängda festgäster som beter sig svinigt.
En, för mig, ganska lyckad kväll.
En som säkert mår dåligt idag är killen från gbg som blev allt för full och blev utslängd från festen tre gånger. Slutade med att han gråtandes ringde hem till sin mamma i Gbg och bad henne komma och hämta honom, vilket hon också gjorde. Bussig morsa, åka från Gbg till Örebro på nyårsafton mitt i natten är väl inte direkt något min mamma skulle uppskatta.
En, för mig, ganska lyckad kväll.
En som säkert mår dåligt idag är killen från gbg som blev allt för full och blev utslängd från festen tre gånger. Slutade med att han gråtandes ringde hem till sin mamma i Gbg och bad henne komma och hämta honom, vilket hon också gjorde. Bussig morsa, åka från Gbg till Örebro på nyårsafton mitt i natten är väl inte direkt något min mamma skulle uppskatta.
torsdag 27 december 2007
Kapten Klänning har ordet
Det är den 30 mars, året är 2008 och klockan närmar sig åtta-tiden på kvällen. I en lokal någonstans i Göteborg står runt 3000 män och kvinnor och trängs framför en tom scen. Det ligger en slags förväntan i luften. Plötsligt börjar en säckpipa ljuda på scenen...
Jag vet, jag går händelserna i förväg, men faktum att jag mycket väl kan tänka mig att det är så här det kommer vara den 30 mars 2008 runt åtta-tiden på kvällen på Trädgårn i Göteborg. Det är nämnligen så att då ska Dropkick Murphys spela och lilla jag sitter på en biljett till ovan nämnda konsert. Jag beklagar, men mina nära och kära kommer få vänja sig vid ett oavbrutet tjat från min sida om konserten, för så lycklig jag är över att äntligen få se dem... Går inte att beskriva.
***
En annan sak jag är glad över är att jag är på g med styrketräning nu. Farsgubben och jag har sagt att vi ska börja träna seriöst nu så blir vi av med all julmat. Tränade idag och det kändes bra, tar väl ett tag innan man känner och ser resultatet, men det får ta den tid det tar. Rom byggdes inte på en dag så att säga.
***
Jag längtar till nyår. Ska bli roligt att festa igen och sällskapet jag kommer ha är banne mig klockrent. Förfesten börjar väl runt tolv-tiden på eftermiddagen skulle jag tro, inga fel!
***
Spanar lite på en ny mobiltelefon. Den jag har nu börjar bli en aning sliten, t.ex. så funkar det inte att slå siffran sju tre gånger i rad, vilket medför vissa problem när man skriver sms. Har hittat ett par mobiler jag ska välja på, bara priset inte rasar iväg allt för mycket. Är dessutom skyldig mina päron 500 riksdaler, så det är ju inte direkt den nyaste mobilen på marknaden vi talar om.
***
Fick ett säsongskort på Eyravallen nu i jul och det räddade verkligen hela min budget för våren och sommaren.
***
En sista sak, fy fan vad Mora IK inte kommer finnas kvar nästa år. "Fansen" sviker och gråter ut i media över att det inte kommer folk och ställer sig i klacken, och tränarna sparkas till höger och vänster. Detta är humor på hög nivå! Varför lägger de inte bara ner skiten? Hela Mora är ju ett skämt, allt från deras ufon till fans och den där saken de kallar för hall, till ledningen och hela jävla byggden.
Dalarna är vårat landskap
Siljan det är våran sjö
Älska skölden blå och vit
Hela Mora luktar skit
Jag är Leksing till den dagen då jag dör
Jag vet, jag går händelserna i förväg, men faktum att jag mycket väl kan tänka mig att det är så här det kommer vara den 30 mars 2008 runt åtta-tiden på kvällen på Trädgårn i Göteborg. Det är nämnligen så att då ska Dropkick Murphys spela och lilla jag sitter på en biljett till ovan nämnda konsert. Jag beklagar, men mina nära och kära kommer få vänja sig vid ett oavbrutet tjat från min sida om konserten, för så lycklig jag är över att äntligen få se dem... Går inte att beskriva.
***
En annan sak jag är glad över är att jag är på g med styrketräning nu. Farsgubben och jag har sagt att vi ska börja träna seriöst nu så blir vi av med all julmat. Tränade idag och det kändes bra, tar väl ett tag innan man känner och ser resultatet, men det får ta den tid det tar. Rom byggdes inte på en dag så att säga.
***
Jag längtar till nyår. Ska bli roligt att festa igen och sällskapet jag kommer ha är banne mig klockrent. Förfesten börjar väl runt tolv-tiden på eftermiddagen skulle jag tro, inga fel!
***
Spanar lite på en ny mobiltelefon. Den jag har nu börjar bli en aning sliten, t.ex. så funkar det inte att slå siffran sju tre gånger i rad, vilket medför vissa problem när man skriver sms. Har hittat ett par mobiler jag ska välja på, bara priset inte rasar iväg allt för mycket. Är dessutom skyldig mina päron 500 riksdaler, så det är ju inte direkt den nyaste mobilen på marknaden vi talar om.
***
Fick ett säsongskort på Eyravallen nu i jul och det räddade verkligen hela min budget för våren och sommaren.
***
En sista sak, fy fan vad Mora IK inte kommer finnas kvar nästa år. "Fansen" sviker och gråter ut i media över att det inte kommer folk och ställer sig i klacken, och tränarna sparkas till höger och vänster. Detta är humor på hög nivå! Varför lägger de inte bara ner skiten? Hela Mora är ju ett skämt, allt från deras ufon till fans och den där saken de kallar för hall, till ledningen och hela jävla byggden.
Dalarna är vårat landskap
Siljan det är våran sjö
Älska skölden blå och vit
Hela Mora luktar skit
Jag är Leksing till den dagen då jag dör
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)