torsdag 31 januari 2008

Mattelektion och fotboll

Var sjukt ovärt att gå till skolan idag, inställda lektioner och massa blaj som gjorde att man hade håltimme mellan tjugo i tio till tjugo i ett. Eller snarare, det SKULLE ha varit ovärt att gå till skolan om vi inte hade en underbar vikarie i matten. Tror dampbarn är en beskrivning som passar bra in på henne, men många skratt bjöds det på i alla fall. Speciellt när hon dampade lös när jag och Nils skulle gå fem minuter tidigare, tror jag såg Hin Håle himself röra sig bakom hennes ögon när jag sa att jag skulle gitta.

Hon gjorde min dag så att säga.

***

Nyss hemkommen från Eyravallen där jag såg ÖSK-Degerfors spela i ett okristligt kallt väder. 1-1, men många intressanta spelare finns i ÖSKs laguppställning det här året. Bingoberra gjorde ett bra intryck, hans polare var däremot totalt värdelös. Hoppas att det var premiärnerver, för annars blir det nog en av de mest misslyckade värvningarna i svensk historia.

Inga kommentarer: